Soome firmad tunnevad Eesti äriinfo vastu märkismisväärset huvi
Maikuus Krediidiinfo korraldatud konverentsil Nordkredit 2012 rääkis Soome juhtiva krediidiinfo ettevõtte Asiakastieto tegevjuht Jukka Ruuska usutluses, et kliendid esitavad infofirmadele uusi nõudmisi.
Kuidas on krediidiinfo firmade kliendid muutumas?
Klientide vajaduste mõistmine on väga tähtis ja selles vallas on kindlasti parandamisruumi. Kui rääkida asjast, siis kliendid soovivad kasutajamugavust ja –lihtsust, nagu arusaadavad kasutajaliidesed ja andmete visualiseerimine. Nad otsivad lahendusi, mis võimaldaks neil pühenduda täielikult oma ärile.
Teiseks usun, et kliendid korraldavad enda kliendihaldussüsteeme üha kõikehõlmavamalt – kasutades kliendi elutsükli iga faasi jaoks parimat infot. Kolmandaks tahavad kliendid enda kogutud teavet efektiivsemalt ära kasutada ja seepärast peame leidma võimalusi, kuidas krediidialase infoga nende teavet rikastada.
Soome ja Eesti on äriliselt viimastel aastatel oluliselt lähenenud, kuidas see teie töös välja paistab?
See majanduslik ja ettevõtlusalane integratsioon on kogu aeg kiirenenud ja ma ütleks, et meie klientide huvi ja vajadus Eesti informatsiooni järele on märkimisväärne. Usun, et see on nii ka vastupidi vaadatuna. Ma arvan, et meil on Krediidiinfoga Eesti poolt hea koostöö ja usun, et saame nende vajaduste katmisega hakkama.
Kas see äriline integratsioon tõstatab ka probleeme?
Ma arvan, et meil on positiivne probleem. Tekkinud on nõudlus, mis tuleb rahuldada.
Missugune roll selles kõiges on infotehnoloogial?
Krediidiinfo haldus, andmetöötlus, meie suhtlus klientidega on kõik IT-põhine, nii et ilma sügava IT-alase teadmiseta pole see äri võimalik. Kuid tehnoloogia tuleb ja läheb ning päris uusi lahendusi ei saa kogu aeg kasutada. Tähtis on, et oleks olemas IT-taristu, mis võimaldaks paindlikult kõigi klientide nõudmised rahuldada.
Krediidiinfo valdkond on rahvusvaheliselt üsna konkurentsitihe, kas selline Põhja-Euroopa koostööseminar nagu Nordkredit 2012, annab osalejatele ka eeliseid?
Olen selles valdkonnas uus ja minu jaoks on see kindlasti kasutoov. Ma arvan, et meil on ühiseid huvisid, näiteks mure ametnikelt saadava informatsiooni maksumuse pärast. Samuti on minu meelest alati huvitav ideesid vahetada.
Krediidialase teabe kasutamine “facebookistub”?
Rahvusvahelise infofirma Creditsafe juht Cato Syversen rääkis mai lõpus Tallinnas, et usub krediidiinfo valdkonna kiiresse muutumisse.
“Raportite kasutamine kiireneb,” kuulutas Syversen Nordkredit 2012 foorumil. “Kui hinnata Creditsafe’i klientide harjumusi, siis me sarnaneneme rohkem Facebookile kui tavapärasele infofirmale. Meie eesmärk on, et infot kasutataks üha rohkem.”
Syverseni sõnul ei kujuta vaid ühe riigi infoga harjunud kliendid ette, mis rahvusvaheliselt neid huvitava äri kohta teada on. “Meie ees on terve teabevõrgustik, peame klientidele ise uusi võimalusi looma,” kommenteeris Creditsafe’i juht. “Eestis olete viimased kolm aastat näinud suurt ekspordikasvu. Kuidas on infota võimalik eksportida? Selleks on vaja nii turunduslikku teavet kui ka krediidiinfot.” Vaid 10% firmadest, mis peaksid tegema krediidiotsuste korral taustakontrolli, teevad seda.