Äriteabe ettevõtted muutuvad IT-ettevõteteks
Äriinfo turg on muutumises ning eduks on vaja üha tõhusamaid, kiiremaid ja nutikamaid IT-lahendusi, tõdeti rahvusvahelise äriinformatsiooni pakkujate föderatsiooni FEBIS poolaastakonverentsil.
FEBIS ühendab äriinformatsiooni ettevõtted kõikjalt Euroopast. Organisatsioon korraldas 6.-7. mail Roomas paarisaja osalejaga konverentsi. Kohal oli ka juba 20 aastat FEBISe liikmeks olev Krediidiinfo.
Kõnelejate ettekandeid ühendas mõte üle-euroopalisest trendist: kuna kogu maailma teave on järjest avalikum ja hõlpsamini kättesaadav, tuleb äriinfo ettevõtetel oma tegevuspõhimõtteid muuta. Viimase kümne aasta muutused on pannud küsima, miks peaks klient ehk tavaline ettevõte olema huvitatud äriinfo eest lisatasu maksmisest, kui huvipakkuva kohta on võimalik ka internetist lugeda. Kui Eestis oleme harjunud vabalt vaatama Äriregistri lehel ettevõtete registrikaardi (B-kaardi) infot, siis mõneski riigis saab samamoodi ligi ka näiteks aastaaruannetele.
Maksab kvaliteet ja lisaväärtus
Äriinformatsiooni pakkujad tegelevad seepärast üha enam info kvaliteedi juhtimisega. Nii nagu Krediidiinfo Eestis on nüüd ka suur osa teistest Euroopa infoettevõtetest oma tegevuse ümber profileerinud, selgus konverentsil. Klientidele tuleb pakkuda märksa täpsemat ja konkreetsemat teavet ning mõelda sellele, kuidas pakkuda kasutajale lisaväärtust.
Krediidiinfo asejuhi Alar Jägeri sõnul sai Krediidiinfo kohtumisel kinnituse, et juba kümmekond aastat tagasi valitud tee on õige. Kõlanud põhimõtetest on Krediidiinfo aastaid lähtunud ja panustanud IT-lahenduste väljatöötamisse. Kuna Eestis kulub arenduste tegemisele mõni kuu, on paljud ideed siin juba realiseerunud. Näiteks enamus Krediidiinfo äriteabest kasutatakse Eestis integreeritavana ehk server-to-server lahendusi kasutades.
Nagu mujalgi on ka Eestis areng selles suunas, et kuna internetis vabalt ligipääsetava info kasutamine on töömahukas, vajavad krediidiotsuseid langetavad ettevõtted efektiivsemaks tegutsemiseks standardiseeritud lahendusi. Mida suurem ettevõte, seda rohkem on vaja täpseid, kiireid ja kindlate reeglite järgi tehtud otsuseid. Töötajate töötunnid tuleks guugeldamise asemel pühendada tulemuslikumalt.
Edukad infoettevõtted ei pakugi kliendile enam lehekülgede kaupa andmeid, vaid IT lahendusi. Kes on äri arendanud kaasaegse infotehnoloogia abil on plussis, kes üritavad vanamoodi, raskustes.
Aktiivsed uued tulijad
FEBISe maikuu konverentsil kõneldi ja arutati üldistest trendidest. Vähem keskenduti erinevatele ärimudelitele, kuna koos istusid ka konkurendid. Huvitavate ja kaasahaaravamate esitlustega paistsid silma FEBISe uuemad liikmed. Nimelt on organisatsiooniga viimasel ajal ühinenud mitmed väikesed tarkvaralahenduste pakkujad. Need uut tüüpi infoettevõtted ei valda küll suuri andmehulki, kuid on spetsialiseerunud ja kiiresti arenevad. Näiteks said tähelepanu infotranspordi platvormid erinevas formaadis andmete lihtsamaks ülekandmiseks ja töötlemiseks.