icon
Linkedin Facebook Instagram YouTube SoundCloud Twitter

Paigas krediidipoliitika edendab müüki

25. apr. 2012

Ettevõtte krediidipõhimõtete väljatöötamisel ei tohi unustada, et lisaks riskide ja probleemide vähendamisele on krediidipoliitika põhiline eesmärk müügimahtude ja kasumi maksimeerimine.

Ettevõtted, kus kindel kord puudub, nõuavad tehingu tegemisel sageli ettemaksu. Nii on raske müüa, eriti olukorras, mil ostuhuviline võib suunduda konkurendi juurde, kes on paindlikum ega nõua igaühelt lepingut, mille allkirjastamiseks läheb tarvis juristi abi.

Paraku unustavad Eesti ettevõtted sageli, et lepingu sõlmimine peaks olema kliendile meeldiv. Kõige rohkem panustavad ettevõtjad krediidiküsimustes tegevustele, mida rakendada siis, kui klient arve maksmata jätab. Samal ajal kui leping inkassofirmaga on Eestis tavaline, panustatakse krediidieeskirjade väljatöötamisele märksa vähem. Kliendina uue teenusepakkuja poole pöördudes võib seesugune ülemäära range krediidipoliitika tunduda pigem ahistamisena. 

Müügi edendamiseks tuleb maksevõimelisele kliendile krediiti anda. Kui eeltöö tehtud ja taustakontroll kiire, läheb müük libedasti ja kliendi jaoks meeldivalt. Nii kaob vajadus juristide koostatud mahukate dokumentide järele.

Kindlad reeglid ja nende järgimine annavad ettevõtete müügiesindajatele enesekindluse töö tegemisel. Eestis on siiani tavaline, et müügimees suhtub uude klienti umbusuga ja tugineb krediidiotsuse tegemisel andmebaasi asemel näiteks kliendi väljanägemisele. Müüjate ja kliendihaldurite krediidipoliitika alane koolitamine, taustakontrolli ja krediidilimiitide automatiseerimine ning järjepidevus põhimõtete rakendamisel võimaldavad müüjatel keskenduda tähtsaimale – müügimahtude suurendamisele.

Väikefirmades on mõistetav, et kliendi tausta uurib ja krediidiotsuseid langetab vaid juhataja, kuigi tegelikult on need ülesanded täielikult delegeeritavad ning märksa efektiivsemalt tegutsevad need ärid, kus rutiinse taustakontrolliga saavad hakkama ka teised.

Lõpuks ei aita ju tehingu eest tasu saamisel paks ja põhjalik leping, sest võlg võib ikkagi tekkida. Kui aga ettevõte teab, mis kliendiga toimub ja milline on tema maksevõime, kui näidatakse välja korrektsust krediidireeglites, tekivad võlad harvemini ja jääb ära ülereageerimine ajutiste probleemide korral. Kindel krediidipoliitika aitab headele klientidele rohkem müüa ning kaitseb ettevõtet probleemide eest.

Postituse teema